E-pošta: izognite se SPAM filtrom
Če imate svoj elektronski naslov, potem gotovo poznate tudi SPAM. Komercialna sporočila podjetij, ki jih ne poznate in ki jih niste prosili oz. jim dovolili, da vam pošiljajo obvestila ali ponudbe, so nočna mora vsakega imetnika e-naslova.
V Sloveniji smo dobili poštno nalepko, ki potrošnika lahko zaščiti pred nezaželenimi komercialnimi tiskovinami v poštnih predalčnikih. V tujini so v veljavi akti, ki potrošnikom omogočajo, da se vpišejo na t. i. »ne kličite me« liste, ki jih ščitijo tudi pred vsiljivimi telefonskimi klici, podjetjem pa ob neupoštevanju liste grozijo visoke finančne kazni.
Pri e-pošti funkcijo zaščite potrošnika pred neželenimi vsebinami opravljajo t. i. SPAM filtri, ki pa včasih po pomoti blokirajo tudi sporočila, na katera se je nekdo povsem prostovoljno naročil.
To se je nedavno zgodilo tudi kolegom iz podjetja, ki na trgu ponuja specializirano programsko opremo. Med naročniki e-mesečnika imajo nekaj več kot 2.000 naslovnikov, ob zadnjem pošiljanju elektronskega mesečnika pa so opazili znaten skok zavrnjenih sporočil, ki jih je »proti-SPAM« programska oprema ponudnikov internetnih storitev in administratorjev označila kot SPAM.
Vse več ponudnikov e-poštnih predalov pa svojim uporabnikom omogoča vedno pametnejše algoritme, ki komercialna sporočila ločujejo od zasebnih, s tem pa jim nižajo možnosti, da jih bo naslovnik prebral (kaj šele odprl) v za pošiljatelja željenem času.
Nekaj zaskrbljenosti pri snovalcih e-poštnih akcij je v tem smislu povzročil Google, ko je poštne predale svojih Gmail uporabnikov posodobil s filtri »Glavno«, »Družabno« in »Promocije«, pri katerih poseben algoritem skrbi za to, da praktično vsa komercialna sporočila romajo v »Promocije«.
Po eni strani opažamo, da stopnje odpiranja tovrstnih e-sporočil znatno padajo, po drugi pa, da naj bi uporabniki komercialnim sporočilom sedaj namenjali celo več pozornosti; po mapi »Promocije« namreč ne brskajo iz dolgčasa, temveč zato, ker imajo neko nakupno namero.
Kakorkoli, Googlovemu najnovejšemu algoritmu se ni moč izogniti, »Promocije« pa je mogoče zaobiti le tako, da vašega naslovnika neposredno prosite, da vas sam prestavi v »Glavno«. To pa si morate zaslužiti …
Kako v času SPAMa zgraditi in ohraniti dialog s strankami?
Odločitev vašega podjetja je, kako boste situacijo obrnili v svojo korist; lahko še naprej pošiljate e-pošto na e-naslove, ki jih boste dobili v raznih imenikih ter tvegate, da, označeni kot SPAM, nikoli ne bodo prišli do naslovnikov, če pa bodo naslovnike dosegli, bodo pri njih vzbudili nejevoljo.
Druga (in tudi boljša) možnost pa je, da začnete pripravljati h kupcem usmerjeno strategijo, s katero boste zgradili lastno listo e-naslovov oseb, ki jih zanimajo izdelki in storitve vašega podjetja. To pomeni, da spoznate, kdo so vaši kupci, jih povprašate kakšne vrsta informacij bi od vas želeli prejemati, ter jim omogočite, da svoje preference spreminjajo oz. dopolnjujejo. Marketinški program, zasnovan na potrebah in preferencah vaših potencialnih kupcev, ima že v osnovi več možnosti, da bo tudi prodajno uspešen.
Copyright Spago d.o.o. Vse pravice pridržane. Članke lahko ponatisnete le s pisnim dovoljenjem avtorja.