Na kaj je treba paziti pri pripravi nagradne igre?


Jun 2015
|
Spago
Avtor:
Petra Šubic

Nagradne igre so ena od cenejših in zelo razširjenih trženjskih orodij. Maja Golob, direktorica agencije za direktni marketing Spago, opozarja na njihove prednosti in najpogostejše napake prirediteljev nagradnih iger.

Nagradna igra je primerno orodje pospeševanja prodaje za doseganje teh ciljev:

  • povečati prodajo v mesecih, ko je ta praviloma slabša,
  • predstaviti kupcem nov izdelek ali storitev,
  • pridobivati nove stranke,
  • povečati prepoznavnost blagovne znamke,
  • znebiti se odvečnih zalog.

Kako nagradne igre koristijo prirediteljem

S premišljenim snovanjem in korektno izvedbo nagradne igre lahko podjetje poleg večje prodaje in dobička ter boljše prepoznavnosti ustvari tudi kakovostno bazo morebitnih strank, s katerimi lahko nadaljuje neposredni prodajni dialog brez prisotnosti konkurence, pravi Maja Golob.

Opaža, da so podjetja pri nagradnih igrah pogosto preveč kratkoročno naravnana, zato k sodelovanju pritegnejo tako imenovane lovce na nagrade, od katerih dolgoročno ne bodo imela večjih koristi.

Določite pravila

Pravila nagradne igre določi prireditelj, a sodelovanja v njej ne sme pogojevati z nakupom. Če prireditelj sodelovanje v nagradni igri omogoči po več kanalih, denimo po spletni strani, s poslanimi SMS sporočili, na Facebooku ali po e-pošti, lahko pričakuje praviloma večji odziv, kot če je za sodelovanje na voljo le en kanal, opozarja Maja Golob.

Tržni inšpektorji radi preverjajo vrednost nagrad, ki ne sme biti nesorazmerna z vrednostjo izdelka ali storitve. Obdavčitev po zakonu o dohodnini velja za nagrade, vredne več kot 42 evrov. Pri takih nagradah mora prireditelj od nagrajenca poleg osebnih podatkov pridobiti še davčno številko in naslov pristojnega davčnega urada. Praviloma od nagrajenca pridobi tudi soglasje o objavi osebnih podatkov na seznamu nagrajencev, dodaja sogovornica.

Nagrade podelite pravočasno

Prireditelj nagradne igre v pravilih oz. splošnih pogojih nagradne igre objavi datum žrebanja in podeljevanja nagrad. Nagrade mora podeliti v obljubljenem roku, določenem v pravilih in pogojih nagradne igre. Če to iz objektivnih razlogov ni mogoče, naj prejemnike nagrad pravočasno obvesti o zamudi pri dostavi in se jim opraviči z dodatno pozornostjo.

Pred žrebanjem nagrad mora prireditelj paziti na naslednjih šest točk:

  1. jasno ponudbo in pravila sodelovanja v nagradni igri,
  2. vrednost nagrad ne sme biti nesorazmerna z vrednostjo izdelka,
  3. nagrade, dražje od 42 evrov, so obdavčene,
  4. v »bobnu« naj bodo imena vseh sodelujočih v nagradni igri,
  5. nagrade je treba žrebati ob navzočnosti komisije,
  6. napisati je treba zapisnik o žrebanju.

Česa prireditelj nagradne igre po podelitvi nagrad ne sme pozabiti:

  1. pripraviti seznam nagrajencev,
  2. seznaniti nagrajence o podeljeni nagradi in pridobiti njihove osebne podatke ter po potrebi tudi davčne številke,
  3. pridobiti soglasje nagrajencev za objavo osebnih podatkov o rezultatih žrebanja,
  4. javno objaviti seznam nagrajencev,
  5. podeliti nagrade v dogovorjenem roku.

Kaj, če nagrajenec ne dobi dodeljene nagrade?

Podjetje, ki ne izpolni obljube iz nagradne igre, tvega, da bo izgubilo zaupanje porabnikov, ki bodo negativno izkušnjo širili od ust do ust in s tem v javnosti okrnili ugled podjetja in blagovne znamke. V najslabšem primeru lahko oškodovanec primer prijavi tržni inšpekciji ali spor rešuje celo po sodni poti, še pravi Maja Golob.

Slaba praksa: najpogostejše napake prirediteljev nagradnih iger

  1. Zavajajoče oglaševanje.
  2. Dajejo prazne obljube, ko ne podelijo obljubljenih nagrad in se ne držijo dogovorjenih rokov.
  3. Kršijo pravila nagradne igre, ko npr. otežujejo brezplačno sodelovanje zato, da bi se čim več kupcev odločilo za sodelovanje z nakupom.
  4. Kratkoročni pogled in kratkoročni cilji zato z mamljivimi nagradami k sodelovanju pritegnejo stranke, ki sicer niso njihova ciljna skupina. To je očitno potem, ko želijo z njimi nadaljevati prodajni dialog, rezultati pa so katastrofalni.
  5. Podjetje nima izdelanega načrta za komuniciranje s pridobljenimi kontakti po nagradni igri.

Copyright Spago d.o.o. Vse pravice pridržane. Članke lahko ponatisnete le s pisnim dovoljenjem avtorja.

 

Spremljajte nas!

Naročite se na e-novice – če želite prodati več, se splača.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Vpišite znake, ki so prikazani na sliki.