Kako zaščititi svoj posel – 3 praktične ideje
V teh časih vse teče počasneje, tudi posel. Nihče ne ve, koliko časa bodo razmere trajale, niti kako bo, ko se bodo umirile. Lahko se smilimo sami sebi in primerjamo sedanjo situacijo s tem, kar je bilo, ali sanjamo o tem, kar bo. Lahko pa sprejmemo trenutne razmere, se z njimi soočimo in se vprašamo, kako jih lahko obrnemo v svoj prid.
Kaj lahko v trenutnih razmerah za posel naredite sami?
- Pokažite strankam, da vam je mar
Pokličite svoje stranke in jih vprašajte, kako so in kaj potrebujejo. Če nič drugega, jim prisluhnite - to je najmanj, kar lahko naredite. Seznanite jih, kaj se je spremenilo za vas oz. za vaše sodelovanje. Vprašajte jih, kako jih lahko podprete in kaj lahko naredite zanje. Razmišljajte zanje in namesto njih – naj vedo, da lahko računajo na vas. Komunicirajte redno: ponudite koristne nasvete, povezane z vašim področjem delovanja. Zdaj je čas, da gradite zaupanje, avtoriteto in kredibilnost.
- Povežite ekipo
Ekipa je vse, kar imate. Zdaj je priložnost, da preverite, iz kakšnega testa so odnosi v vaši ekipi. Kako se na spremembe odzivajo vaši sodelavci? Pokažite sočutje in razumevanje, da imajo nekateri doma majhne otroke. Ali vsak od njih pozna svojo vlogo v procesu ter ve, kaj se od njega pričakuje? Imajo občutek, da jim zaupate? Kako lahko drug drugega podprete? Kako lahko izboljšate komunikacijo med vami? Katere procese lahko poenostavite? Kaj imate, pa tega ne izkoriščate? Kaj lahko naredite hitreje, učinkoviteje?
- Investirajte čas v izobraževanje in ustvarjanje novih priložnosti
Vsaka kriza je hkrati tudi priložnost za nove začetke in razmišljanje o tem, kako biti boljši. Katera znanja bi potrebovali v podjetju za boljšo prilagoditev?
Če se je vaš posel zaustavil ali se zmanjšal, razmišljajte o tem, komu lahko še koristijo vaše storitve? Kako bi obstoječo ponudbo lahko preoblikovali? Katere nove poti do strank so na voljo, pa jih do sedaj niste uporabljali?
Kot vodja pokažite zaupanje in sodelavcem dajte svobodo, da preizkušajo nove ideje in se učijo na napakah. Morda bo ravno ena od tako preizkušenih idej ključna za preživetje oz. uspeh podjetja v prihodnje.
Kriza je preizkušnja za vrednote
V krizi so na preizkušnji osnovne človeške vrednote, pa tudi vrednote podjetja: pokaže se, iz kakšnega testa smo in kaj nam je v resnici pomembno: ali postavljamo na prvo mesto dobiček ali ljudi – zaposlene, stranke oz. skupnost. Ali želimo biti prvi na svetu ali prvi za svet.
Zdaj je čas, da oglaševalci svoja sporočila usmerimo v spodbujanje pozitivnih vrednot in navdihovanje ljudi, da podpirajo drug drugega in delajo dobro – zase in za družbo.
Vsi mi smo lahko drug drugemu 'najboljši sosed'. To je svet, v katerem smo lahko vsi zmagovalci in v moči nas, podjetij in naših oglaševalskih budgetov, je, da ga pomagamo ustvariti. Začnimo pri sebi.
Najpomembneje je, da ohranimo spoštovanje in empatijo do sočloveka. Posel bomo obnovili, z novimi izkušnjami ga bomo postavili na nove, močnejše temelje, izgubljeno zaupanje pa bo težko povrniti.
V znak podjetniške solidarnosti vam podarjam elektronsko različico knjige Ne čakaj na stranke - naj vam bo v navdih. V njej so ideje, ki vam bodo v pomoč pri razmišljanju o tem, kako izkoristiti notranje potenciale podjetja ter kako v novi realnosti okrepiti odnose s strankami, sodelavci in skupnostjo. V .pdf formatu si jo lahko brezplačno naložite TUKAJ.
Ostanite zdravi, srečno!