Nagradne igre so ena od cenejših in zelo razširjenih trženjskih orodij. Maja Golob, direktorica agencije za direktni marketing Spago, opozarja na njihove prednosti in najpogostejše napake prirediteljev nagradnih iger.
Nagradna igra je primerno orodje pospeševanja prodaje za doseganje teh ciljev:
Kako nagradne igre koristijo prirediteljem
S premišljenim snovanjem in korektno izvedbo nagradne igre lahko podjetje poleg večje prodaje in dobička ter boljše prepoznavnosti ustvari tudi kakovostno bazo morebitnih strank, s katerimi lahko nadaljuje neposredni prodajni dialog brez prisotnosti konkurence, pravi Maja Golob.
Opaža, da so podjetja pri nagradnih igrah pogosto preveč kratkoročno naravnana, zato k sodelovanju pritegnejo tako imenovane lovce na nagrade, od katerih dolgoročno ne bodo imela večjih koristi.
Določite pravila
Pravila nagradne igre določi prireditelj, a sodelovanja v njej ne sme pogojevati z nakupom. Če prireditelj sodelovanje v nagradni igri omogoči po več kanalih, denimo po spletni strani, s poslanimi SMS sporočili, na Facebooku ali po e-pošti, lahko pričakuje praviloma večji odziv, kot če je za sodelovanje na voljo le en kanal, opozarja Maja Golob.
Tržni inšpektorji radi preverjajo vrednost nagrad, ki ne sme biti nesorazmerna z vrednostjo izdelka ali storitve. Obdavčitev po zakonu o dohodnini velja za nagrade, vredne več kot 42 evrov. Pri takih nagradah mora prireditelj od nagrajenca poleg osebnih podatkov pridobiti še davčno številko in naslov pristojnega davčnega urada. Praviloma od nagrajenca pridobi tudi soglasje o objavi osebnih podatkov na seznamu nagrajencev, dodaja sogovornica.
Nagrade podelite pravočasno
Prireditelj nagradne igre v pravilih oz. splošnih pogojih nagradne igre objavi datum žrebanja in podeljevanja nagrad. Nagrade mora podeliti v obljubljenem roku, določenem v pravilih in pogojih nagradne igre. Če to iz objektivnih razlogov ni mogoče, naj prejemnike nagrad pravočasno obvesti o zamudi pri dostavi in se jim opraviči z dodatno pozornostjo.
Pred žrebanjem nagrad mora prireditelj paziti na naslednjih šest točk:
Česa prireditelj nagradne igre po podelitvi nagrad ne sme pozabiti:
Kaj, če nagrajenec ne dobi dodeljene nagrade?
Podjetje, ki ne izpolni obljube iz nagradne igre, tvega, da bo izgubilo zaupanje porabnikov, ki bodo negativno izkušnjo širili od ust do ust in s tem v javnosti okrnili ugled podjetja in blagovne znamke. V najslabšem primeru lahko oškodovanec primer prijavi tržni inšpekciji ali spor rešuje celo po sodni poti, še pravi Maja Golob.
Slaba praksa: najpogostejše napake prirediteljev nagradnih iger
Copyright Spago d.o.o. Vse pravice pridržane. Članke lahko ponatisnete le s pisnim dovoljenjem avtorja.
Copyright © 2024 SPAGO All rights reserved. Splošni pogoji.